E-THESIS Teicrete EL EN
 
 Επικοινωνήστε με τη βιβλιοθήκη Βοήθεια
Αναζήτηση :      OK
 
 

E-Thesis     Επισκόπηση     Σχολές Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΠ)     Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας     Πτυχιακές 2014     Σχεδιασμός και δοκιμή πολυεπίπεδης παρέμβασης για την βελτίωση των στάσεων, συμπεριφορών και γνώσεων των φοιτητών ως προς τη συντροφική βία.

Τίτλος Σχεδιασμός και δοκιμή πολυεπίπεδης παρέμβασης για την βελτίωση των στάσεων, συμπεριφορών και γνώσεων των φοιτητών ως προς τη συντροφική βία.
Εναλλακτικός Τίτλος Design and testing of multilevel intervention to improve attitudes, behaviors and knowledge of the students as to intimate partner violence.
Περίληψη Σκοπός της πολυεπίπεδης παρέμβασης ήταν η βελτίωση των στάσεων, των γνώσεων και των συμπεριφορών των φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μέθοδος: Η παρέμβαση χρησιμοποίησε δύο ομάδες φοιτητών, την ομάδα παρέμβασης (φοιτητές ΤΕΙ Κρήτης, n=40) και την ομάδα ελέγχου (φοιτητές Πανεπιστημίου Κρήτης, n=40) και η αξιολόγησή της πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγιο πριν και μετά την παρέμβαση. Η παρέμβαση περιελάμβανε ένα τρίωρο εκπαιδευτικό σεμινάριο, αποστολή μηνυμάτων ευαισθητοποίησης και ανάρτηση ενημερωτικού υλικού (πχ. αφίσες) σε κοινόχρηστους χώρους μόνο του ΤΕΙ. Αποτελέσματα: Η παρέμβαση συνάντησε μεγάλη αποδοχή από τους συμμετέχοντες και η πλειονότητα συμμετείχε ενεργά. Ως προς τις συμπεριφορές υποδοχής συντροφικής βίας, η ομάδα παρέμβασης συγκέντρωσε υψηλότερη βαθμολογία από την ομάδα ελέγχου κατά την πρώτη αλλά και τη δεύτερη συμπλήρωση, χωρίς όμως η διαφορά αυτή να είναι στατιστικά σημαντική (p=0,942 και p=0,881). Ως προς τις συμπεριφορές άσκησης συντροφικής βίας, η ομάδα παρέμβασης συγκέντρωσε υψηλότερη βαθμολογία από την ομάδα ελέγχου, χωρίς όμως η διαφορά αυτή να είναι στατιστικά σημαντική (p=0,582 και p=0,197). Η ομάδα παρέμβασης συγκέντρωσε υψηλότερη βαθμολογία από την ομάδα ελέγχου, ως προς τις στάσεις, με τη διαφορά αυτή να είναι στατιστικά σημαντική (p=0,174 και p=0,011). Όσον αφορά στις γνώσεις, στην πρώτη συμπλήρωση η πλειονότητα των συμμετεχόντων 28 (30%) άτομα από την ομάδα παρέμβασης και 32 (30%) άτομα από την ομάδα ελέγχου είχαν μέτρια γνώση χωρίς όμως η διαφορά αυτή να είναι στατιστικά σημαντική (p=0,402). Το ίδιο ίσχυε και κατά τη δεύτερη συμπλήρωση, 23 (25%) άτομα από την ομάδα παρέμβασης και 27 (25%) άτομα από την ομάδα ελέγχου είχαν μέτρια γνώση χωρίς όμως η διαφορά αυτή να είναι στατιστικά σημαντική (p=0,402). Μόνο ένα άτομο απάντησε σωστά σε όλες τις ερωτήσεις γνώσεων (ομάδα ελέγχου). Συμπεράσματα: Όσον αφορά στην ομάδα παρέμβασης, κατά την ανάλυση δεδομένων, παρατηρήθηκε βελτίωση στις στάσεις, ενώ στις γνώσεις δεν σημειώθηκε καμία βελτίωση. Όσον αφορά στις συμπεριφορές, αν και υπήρξε βελτίωση, μάλλον δεν θεωρείται αποτέλεσμα της παρέμβασης, διότι βελτιώθηκαν και οι συμπεριφορές της ομάδας ελέγχου. Αντίθετα, οι στάσεις βελτιώθηκαν και στις δύο ομάδες, αλλά στην ομάδα παρέμβασης περισσότερο. Κρίνεται απαραίτητη η ενίσχυση της γνώσης των φοιτητών για τη σημασία και την αναγνώριση της συντροφικής βίας.
Λέξεις κλειδία συντροφική βία, σωματική κακοποίηση, σεξουαλική κακοποίηση, ψυχολογική κακοποίηση, εκπαιδευτικό πρόγραμμα, φοιτητής
Δημιουργός Αποστολίδου Αντωνία, Γιακουμάκη Ευαγγελία, Τσαρακτσή Σουλτάνα
Επιβλέπων Παπαδακάκη Μαρία
Χρονιά 2014
Ψηφιακό Τεκμήριο

  Σύνδεσμοι
 

Κεντρική Βιβλιοθήκη ΤΕΙ

E-Locus

'Αρτεμις
 
Όροι Χρήσης | Τμήμα Πληροφορικής Κεντρικής Διοίκησης | TEI Κρήτης | © 2009